2009. január 24.

Az első gombalevesem

A mai napom nagy része sütéssel-főzéssel telt. Enyémférj szerint minden istenien sikerült, kitettem magamért. Minden nagyképűség nélkül tényleg finom lett minden, ráadásul olyanokat főztem-sütöttem amit még soha. De mindent szép sorjában...

Tegnap még úgy terveztem, hogy gulyáslevest főzök, utána vagy palacsintát vagy gofrit sütök. Ám este 10-kor (mert én a nagyobb bevásárlásokat ilyenkor végzem), nem kaptam sertéscombot, így a multi közepén ácsorogva átkreáltam a menüt. Nagyon szép barna csiperkét kaptam, amelyből készült a leves és a palacsinta helyett húsos főétel került az asztalra.

Gombalevest még soha nem főztem, magam sem tudom, miért, pedig szeretjük... étteremben sokszor eszünk. Természetesen némi "miner-kutatás"-t végeztem, majd összedobtam, az "én gombalevesemet", amely olyan jól sikerült, hogy Jovi azt mondta, finomabb, mint abban az étteremben, ahová kimondottan a gombalevesért járunk. Íme:

Hozzávalók:
  • 30-35 dkg barna csiperke gomba
  • 1 nagy szál sárgarépa
  • 1 szál fehérrépa
  • 1 fél zöldpaprika
  • 1 kis fej paradicsom
  • 1 nagy póréhagymának kb. a harmada
  • 1 duci fokhagyma gerezd
  • 1,5 l alaplé
  • só, bors, pirospaprika
  • 2 dl tejföl
  • 1 ek liszt
A póréhagymát nagyon apró kockákra, a gombát és a répákat vékony szeletekre vágom, hozzáadom a zúzott fokhagymát, majd kevés olajon fedő alatt párolom. Hozzáadom a paradicsomot és a paprikát, majd hozzáöntöm a 1,5 l alaplét, fűszerezem és készre főzöm. Ekkor a tejfölös liszttel a szokásos módon behabarom, majd csipetkét szaggatok bele. A legvégéről nekem nagyon hiányzott a petrezselyemzöld, de sajnos későn vettem észre, hogy elfogyott.

Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések: