2008. december 29.

Palacsinta

Még az ünnepek előtt sütöttem nagyobbik kisfiam kérésére - ha tehetné, mindennap ezt enné :)). Egyébként mindannyian kedveljük, főleg mióta erre a variációra rátaláltam. Isteni vékony palacsintákat tudok azóta sütni...

Hozzávalók: (kb. 15 db palacsintához)
  • 20 dkg liszt
  • 2 tojás
  • 0,5 dl olaj
  • 2 dl tej
  • 4 dl szóda
  • csipet só
A lisztet mindig átszitálom, majd a szóda kivételével a többi hozzávalóval csomómentesre keverem. Ezután több részletben adagolva hozzáadom a szódát, s ha ezzel is jól elkevertem, 20 percre állni hagyom. Vékonyan kiolajozott palacsintasütőben a szokásos módon kisütöm.
Petim legjobban vaníliás krémtúróval töltve szereti, férjem a nagymama lekvárjára esküszik, én pedig a régi hagyományos kakaópor és porcukor keverékét imádom.

Jó étvágyat!

4 megjegyzés:

Unknown írta...

Recept szerint még soha nem készítettem palacsintát, de ezt most kipróbálom!

JD írta...

Csongi: számítok majd a véleményedre :)

Unknown írta...

Juj, nagyon finomra sikerült a palacsinta. Ma mégegyszer meg kellett ismételnem a mutatványt. Ezentúl így készítem a palacsintát. Örök hála a receptér.

JD írta...

Csongi: Örülök!! Már ezért érdemes volt betenni! :)