2009. február 15.

Pizza... az első

10 éves voltam, amikor a nővérem először megkóstoltatta velem a pizzát. Siófokon nyaraltunk, Anyáék ilyenkor bőkezűek voltak, zsebpénzből nem volt hiány... s mi a nagy részét kajára költöttük - pedig teljes ellátásunk volt :))) Én a kóstolás után is "hamburger-párti" maradtam, nálunk otthon nem volt a városban. Évekkel később, amikor már "nem volt nagy szám" egyik sem, és főiskolás lettem, az egyik barátnőmmel elmentünk egy pizzériába... isteni finom volt - akkor megszerettem. (Ez a hely ma is ez az egyik kedvencem, ha netán...)


Már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy itthon is süssek, ma megért bennem az elhatározás. Eredetileg sonkás-gombás feltétet szerettem volna tenni rá, de Enyémférj a gombából inkább tejfölös gombalevest evett volna. Mivel a srácoknak is nagyon ízlett múltkor, engedtem a kérésnek.
Na de vissza a pizzához... természetesen alapos kutatómunka előzte meg a konyhai munkát. Bevallom, minél többet böngészek, annál nehezebb választani :) de arra nagyon jó volt, hogy egy-két praktikát is elolvassak.
Választásom végül is a már oly sokat emlegetett Nemere Ilona: Szakácskönyv kétbalkezeseknek c. alapkönyvem receptjére esett.

Hozzávalók:

40 dkg liszt
1 dl tej
1 kk cukor
2 dkg élesztő
4 ek olaj
1 kk só
1-1,5 dl langyos víz

Egy bögrében a meglangyosított cukros tejben felfuttattam az élesztőt. A lisztet beleszitáltam egy tálba, és egy mélyedést készítettem bele. A felfutott élesztőbe elkevertem néhány ek lisztet, majd a masszát mélyedésbe öntöttem. Megszórtam liszttel, majd ezt a kovászt kb. 20 perc alatt a kétszeresére kelesztettem. Ezután megsóztam, hozzáadtam az olajat és a vizet (nekem elég volt 1 dl) és szépen addig dagasztottam, amíg elvált az edény falától. (A könyv a gyorsabb munka érdekében ajánlja a kézi robotgép spiráljait, de nekem eddig még sohasem sikerült normálisan dagasztanom vele... :))
A kész tészta tetejét megszórtam liszttel, majd a kétszeresére kelesztettem kb. fél óra alatt. A liszttel megszórt gyúródeszkára tettem, átgyúrtam, majd a kezemmel kihúzkodtam úgy, hogy a szélén vastagabb maradjon. Olajjal kikent gáztepsibe tettem, villával megszurkáltam és néhány percig az előmelegített sütőben elősütöttem.
Közben gyorsan összedobtam a pizzakrémet, amely 1 rész ketchup, 2 rész pizzakrém és egy teáskanál tejföl keveréke. (Az ötlet innen származik.)
Ezután következett rá a kockára vágott sonka, a felkarikázott paradicsom és póréhagyma, valamint a sok sajt.
Kb. 200-220 fokon sütöttem, a tészta vastagságához képest szerintem kicsit sokáig, (25 percig) mert igencsak ropogós lett :)) Még van mit tapasztanom ezen a téren!

Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések: