2009. március 30.

Frankfurti leves

Egyszer már próbálkoztam vele, nem hiszem, hogy profira sikerült, mert nem maradtak mély emléknyomok róla (ez talán azt is bizonyítja, hogy nagyon rossz sem lett :))
Petikém napok óta emlegeti a lángost, s mivel ma még itthon van és csak holnap kezdi a melót az oviban, gondoltam teljesítem a kívánságát. Enyémférjnek említve tegnap a mai ebéd második fogását, rögtön rávágta, hogy levesként a Frankfurti kiváló lenne.... mit volt mit tenni, próbálkoztam másodszor is :))) és sikerült... finom lett.


Hozzávalók:
  • közepes fej kelkáposzta
  • 1 nagy póréhagyma harmada
  • 2 gerezd fokhagyma
  • 1 szál sárgarépa
  • 1 fej krumpli
  • 1 ek liszt
  • olaj
  • 2 dl tejföl
  • só, bors, majoránna, fűszerkömény, vegeta, pirospaprika
  • 4 szál füstli
A kelkáposztát megszabadítottam a torzsájától, felszabdaltam. A póréhagymát hajszálvékonyan felszeleteltem, kevés olajra dobtam, hozzáadva a 2 gerezd zúzott fokhagymát, majd a karikára vágott sárgarépát, a kis kockára vágott krumplit. Fűszereztem majorannával és fűszerköménnyel, majd hozzáadtam a kelkáposztát és annyi vízzel engedtem fel, hogy éppen ellepje. Addig főztem, hogy épphogy megpuhuljon minden, ízesítettem, aztán belefőztem a karikára vágott virslit. 1 ek lisztből rántást készítettem, majd besűrítettem a levest. Ezután kevertem bele a tejfölt, megadva a további sűrítés lehetőségét, ha még szükség lenne rá.

Jó étvágyat!

2 megjegyzés:

trinity írta...

Néztem-néztem a lángost-gondoltam, elhibáztad a címet:))Aztán lejjebb görgettem az egeret és tratatatá: megvan a leves is!!!
Én szeretem ,de a gyerekek káposztaundoritiszesek sajnos:))Pedig finom!

JD írta...

Trinity: A nagyobbik már nálam sem eszi meg :(, de kicsi még tömi :))
Láttam, rámlicitáltál Anyabanya kekszénél :))