2008. augusztus 1.

Epres gyümölcstorta

Hozzávalók:

1. A tésztához:
  • 6 tojás
  • 6 ek cukor
  • 6 ek liszt
  • 1 sütőpor
2. a krémhez:
  • 1 cs puncs pudingpor (főzős)
  • 3-4 ek cukor
  • 3 dl tej
  • 3-4 dkg margarin
+ az eper amennyi van :)

A cukrot és a 6 tojás fehérjét géppel kemény habbá verem (próbaképpen mindig fejre fordítom a tálat - eddig még nem volt baj :))), majd beleteszem a tojássárgáját, finoman keverem innentől kezdve, hogy a hab ne törjön össze, végül belekeverem a lisztet is, amelybe előzőleg beletettem a sütőport. Margarinnal kikent, kilisztezett gyümölcstorta-formába öntöm, majd előmelegített sütőbe teszem és kb. 180 fokon sütöm 20 percig. (Próba, ha nem ragad, jó a tészta.)

Sütés közben a pudigporból, cukorból, tejből elkészítem a krémet, a margarint a legvégén keverem bele. Nem szeretem a vajas krémeket, de azt sem, ha csak puding a torta krémje. Ez a kis margarin pont arra elég, hogy krémes legyen, de ne lehessen érezni benne. Ha rögtön letakarjuk a pudingot alufóliával, nem keményedik meg a teteje, így nem lesz darabos, mire a tortára kerül. Ha kihűlt a tortalap és a puding, rákenem és díszítem az eperrel/gyümölccsel. A végén piros tortazselét öntök rá, amelyet a csomagon lévők szerint készítek. A fiúk tejszínhabbal imádják.(Sajnos elfelejtettem egészben lefényképezni :)))

Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések: