2008. augusztus 15.

Sajtos bolyhocska

Vendégeket várok estére: gondoltam, itt az alkalom, hogy megcsináljam a receptet, amellyel már régóta szemezek az egyik szakácskönyvemben. Nagyon egyszerű, gyorsan elkészíthető tésztával... bár nem mondom: az utolsó, ám leglátványosabb lépés időigényes. Azonban előkóstolóim szerint megérte a fáradozást :))

Hozzávalók:

A tésztához:
  • 20 dkg finomliszt
  • 6 dkg reszelt sajt
  • 1 tojássárgája
  • 1 mokkáskanál só
  • 1-2 ek tejföl
A tészta megkenéséhez:
  • 1 tojásfehérje
A krémhez:
  • 7 dkg margarin
  • 5 dkg reszelt sajt
  • 1,5 dl tejföl
Az oldalára:
  • 5 dkg reszelt sajt
A tésztáhozvalókat összegyúrom, majd fél órán át pihentetem a hűtőben. Ezután belisztezett deszkán késfok (kb. 2 mm) vastagságúra nyújtom, majd a legkisebb pogácsaszaggatómmal (3 cm-es) kiszaggatom. A felvert tojásfehérjével megkenem, majd előmelegített sütőben közepes lángon (180 fokon, légkeveréses sütőben 165 fokon) megsütöm. Nem sokáig, csupán 3-4 percig sütöm, mert fontos, hogy szép világos maradjon. Amíg a kis korongok kihűlnek, elkészítem a krémet - a hozzávalókat gondosan kikeverem. (Finom lehet krémsajttal is.) 2-2 pogácsát összeragasztok a krémmel, majd az oldalát -ahol a krém kilátszik- beleforgatom reszelt sajtba.

Jó étvágyat!


2 megjegyzés:

Reni írta...

Egyszer már én is csináltam ilyent!

ancsuka írta...

szió, ez most kipróbálom és megírom, hogy milyen is let. páá Ancsunka