2008. augusztus 4.

Tejfölös uborkasaláta

Amíg otthon laktam a szüleimmel, nem ismertem a tejfölös változatát, felénk nem volt szokás. Mióta elköltöztem, itt Somogyban mindenhol csak a tejfölös változatával találkoztam. Megszerettem, most már nekem is ez a megszokott. És természetesen mondanom sem kell: anyuék is így csinálják azóta.

Hozzávalók:
  • 1 kígyóuborka
  • 2 ek cukor
  • 2 ek ecet (20%-os)
  • 1-2 gerezd fokhagyma
  • kb. 1 dl tejföl
  • só, bors, pirospaprika
Az uborkát legyalulom, majd besózom és hozzákeverem a zúzott fokhagymát. Így hagyom állni, amíg elkészítem a salátalevet a cukorból, az ecetből és egy kevés vízből. Ha feloldódott a cukor, ráöntöm, és így is hagyom állni. Mivel az én férjem nem szereti, ha úszik az uborka, kicsavarom (azért lédús marad), majd hozzákeverem a tejfölt. Végül pirospaprikával és borssal meghintem.

Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések: