2009. január 29.

Karfiolleves és sablon

Hiába dolgoztam tegnap sokat a sablonommal, amely szép is lett, este azzal kellett szembesülnöm, hogy nem mindig jön be úgy, ahogy kellene... hol ez látszik belőle, hol az..., így bármennyire is tetszett, le kellett cserélnem. "Biztos háttér"-kedvelő típus vagyok, így megalkottam ezt. Egyelőre ez marad, több időm nincs ezzel foglalkozni...

De inkább következzen a mai levesem :)
Tegnap nagyon szép kis fej karfiolt láttam a zöldségesnél, amolyan levesnek valót. Így adott volt, hogy Enyémférj kívánsága mellé (rántott hal rizzsel és tartárral) karfiollevest főzök.


Hozzávalók:
  • 1 kis fej karfiol
  • 2 szál vékony sárgarépa
  • 1 szál fehérrépa
  • 1 gerezd zeller
  • 1 kis fej vöröshagyma
  • 2 cikk fokhagyma
  • fél húsos zöldpaprika
  • kis paradicsom
  • só, bors, pirospaprika, vegeta
  • petrezselyemzöld
  • 1-2 ek olaj
A karikára vágott répákat kevés olajon dinsztelem, majd mikor zsírjára sült, hozzádobom a többi zöldséget a karfiolrózsák kivételével és kicsit együtt párolom tovább. Ezután hozzáteszem a karfiolt és felengedem vízzel. Sózom, borsozom, kevés pirospaprikával is megszórom. Félrecsapott fedővel (hogy a puffasztó gázok szökhessenek) készre főzöm. Ha kell még utánaízesítek egy kis vegetával ( a beidegzett, felesleges E-ket hozzáadva:)), majd megszórom petrezselyemzölddel és egy kevés cérnametéltet főzök bele. Tálaláskor tejfölt kínálok mellé.

Jó étvágyat!

1 megjegyzés:

Gelvia írta...

Szia! Most bukkantam az oldaladra, és nagyon tetszik!! Az összes recepted a szívemhez, és a "konyhámhoz" szól.