2009. január 22.

Rakott karfiol

Most, hogy a sütőm 100%-os, természetes volt, hogy sütőben sült egytálételt teszek délben az asztalra. Olyat, amely vacsorára is tökéletes és melegítve is finom.
Az egyik kedvencem éppen megfelel ezen kritériumoknak, anno főiskolás koromban gyakran készítettem. Az legjobb barátnőmtől tanultam. :)

Hozzávalók:
  • 1 fej karfiol (kb. 1 kg)
  • 1 fej brokkoli (kb. fél kg)
  • 15-20 dkg sonka (én most Prémium sült sonkát használtam)
  • 2 közepes fej krumpli
  • 1 nagy póréhagyma fele
  • 450 g tejföl
  • 1 tojás
  • 15 dkg sajt
  • kevés zsemlemorzsa
A karfiolt, brokkolit rózsáira szedve felteszem sós vízben főni, a kockára vágott krumplival ugyanezt teszem egy másik edényben. Nem főzöm nagyon szét őket, éppen csak puhák legyenek. Közben lereszelem a sajtot, csíkokra vágom a sonkát, vékonyra felszeletelem a póréhagymát. Egy tepsit vékonyan kikenek olajjal, zsemlemorzsát szórok bele. Rárétegezem a leszűrt karfiolt és brokkolit, amelyre a krumplit teszem. Erre szépen egyenletesen a sonka kerül, majd a póréhagyma. Ha ez is megvan, a felvert tojás és tejföl csomómentes keverékét ráöntöm, sajttal megszórom, és 200 fokon a sajt pirulásáig megsütöm. Sózni nem szoktam, mindenki akkor teszi ezt, amikor az adagja a tányérján van.

Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések: