2009. február 9.

Ismét egy keksz

Sohasem kedveltem igazán a kekszeket - kivéve a vaníliás karikát, amelyért gyerekkoromban meg tudtam volna őrülni - de ahogy öregszem, bizony egyre inkább jólesik egy-egy darab a kávé, tea vagy forró csoki mellé. Rendre nézegetem a boltok polcain őket, de nem találtam igazi kedvencre. És már a régi vaníliás karikám sem az igazi :(
A múltkori kekszsütésemnek itthon nagy sikere lett, ismét nagy kedvet éreztem, hogy nekiálljak. Ezt a receptet a Tutireceptek oldalán találtam Fitness (update2) keksz néven. Mivel itthon nincs fruktóz (és a ára miatt egy ideig nem is lesz) barna cukrot használtam, megfosztva így az udate2 jelzőtől.


Hozzávalók:
  • 25 dkg teljes kiőrlésű liszt
  • 1/2 dl olívaolaj
  • 2 tojássárgája
  • 10 dkg barnacukor
  • 1 kk szódabikarbóna
  • 1,5 dl joghurt
  • csipet só
Először a száraz hozzávalókat kevertem össze, majd hozzáadtam az olajat, a joghurtot és a tojások sárgáját. Jól összegyúrtam... amikor kicsit ragacsosnak éreztem, meghintettem egy kis liszttel. Közel egy órát pihentettem a hűtőben, majd vékonyra nyújtottam, szaggattam és 200 fokon 5-6 percig sütöttem (alsó-felső sütéssel).
Kicsit talán édes lett, legközelebb vagy kevesebb cukrot teszek bele, vagy kipróbálom mézzel.

Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések: