2009. február 13.

Póréhagymás krumpli(krém)leves

Mint az utóbbi időben szinte mindennap, a mai ebédünk egyik fogása is innen származik. Remélem nem bánjátok... Szeretek barangolni a gasztroblogokban... benézek a hűtőmbe, milyen alapanyagaim vannak itthon és máris keresek. És persze mindig találok valamit... valami olyat, amely az elkészítése után az enyém is lesz :) Hihetetlenül jó érzés, hogy egyre bővül a repertoárom - pedig alapból nem vagyok próbálgatós típus, inkább ragaszkodom a megszokotthoz. Úgy látszik, ahogy az éveim száma nő, ez is változik. Enyémférj pedig nagyon üdvözli a dolgot - hozzáteszem eddig is szerette a főztömet :)
Szóval... mára nana póréhagyma levesét választottam. Elöljáróban annyit, hogy nagyon egyszerű és finom. Az elnevezésen Enyémférj változtatott, szerinte a krumpli jobban érződött benne. :)


Hozzávalók:
  • 1 nagy póréhagyma
  • 1 nagy fej burgonya
  • só, bors, vegeta
  • olívaolaj, vaj
  • 1 dl tejszín
A póréhagymát hosszában félbevágtam, majd vékonyan felszeleteltem. Egy kis olívaolajon és vajon kb. 5 percig dinszteltem, majd hozzáadtam a kockára vágott krumplit, fűszereztem és felöntöttem annyi vízzel, hogy bőven ellepje. Amikor megpuhult turmixoltam, visszatettem a tűzre és beleöntöttem a tejszínt. Forraltam egyet rajta, végül tálaláskor frissen vágott petrezselyemmel megszórtam. Mellé reszelt sajtot kínáltam.

Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések: