2009. február 12.

Csirkemellcsíkok Bakonyi módra

Szóval az úgy volt..... hogy... azt hittem a mélyhűtőmben elegendő karaj lapul a mai ebédhez. Bakonyi sertésszeletet szerettem volna készíteni. De csak hittem... valójában nem volt elég. Így csirkemellfilét olvasztottam ki, abból mindig van - nagy csirkeevők vagyunk. Az alapötletemtől eme gigszer nem tántorított el, így elkészült a címben említett fogás.


Hozzávalók:
  • 40-50 dkg csirkemellfilé
  • 25-30 dkg csiperke gomba
  • 1 paradicsom
  • 1 paprika
  • 1 nagy póréhagyma negyede
  • 2 dl tejföl
  • só, bors, vegeta
  • liszt
A csirkemellfilét csíkokra vágtam, majd kevés olívaolajon elősütöttem. Közben egy lábosban a vékony karikára vágott póréhagymát megfonnyasztottam, majd rádobtam a hámozott gerezdekre vágott paradicsomot és a felszeletelt paprikát. Ezután következett a vékony szeletekre vágott gomba. Kevés vizet öntöttem rá, vegetával ízesítettem és így pároltam tovább. Amikor megpuhult, megszórtam egy kis pirospaprikával, 2 dl tejföl és 1 ek liszt keverékével behabartam. Hozzáadtam a csirkemellcsíkokat, megszórtam durvára vágott petrezselyemzölddel és rottyantottam egyet rajta.
Nokedlivel tálaltam.

Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések: