2010. január 23.

Sajtos mini pogácsa (sütőporral)

A mai vásárlólistámról lemaradt az élesztő, pedig ma mindenképpen szerettem volna sajtos pogácsát sütni. Ez van, gondoltam, itt az ideje kipróbálnom az élesztő nélküli változatot. A Mindmegette oldalán találtam ezt a receptet.


Hozzávalók:
  • 30 dkg liszt
  • fél csomag sütőpor
  • 2 teáskanál só
  • 1 teáskanál őrölt bors ezt én most kihagytam)
  • 2 tojás
  • 1 dl tej
  • 25 dkg vaj
  • 15 dkg reszelt sajt
A tetejére:
  • 1 tojás, 5 dkg reszelt sajt
Összekevertem a lisztet, a sütőport, és a sót. A tojásokat felvertem a tejjel és hozzákevertem a liszthez. Alaposan beledolgoztam a puha vajat, majd a reszelt sajtot, amíg összeállt. Félórára hűtőbe tettem, majd ujjnyira kinyújtottam, megkentem tojással, megszórtam reszelt sajttal és mini falatnyi pogácsákat szaggattam.
200 fokon aranybarnára sütöttem.


A foglalkozás elérte célját: finom apró, ropogós rágcsálnivaló készült el rövid idő alatt, egyszerűen... mégis én maradok a Gyors sajtos pogim híve :)

Nincsenek megjegyzések: