2010. március 21.

Tejfölös kifli... ismét

Ma nagy segítségem volt a konyhában :) Petivel kettesben maradtunk itthon, ő volt a kuktám... Nagyon örült a feladatoknak, a délelőtt folyamán többször is elmondta: "Anya, tök király ez a főzés!" Leginkább a leves főzésénél segédkezett, de a kifli sütésénél is végig mellettem volt.


Limara Egyszerű tejfölös kiflijét sütöttem meg, nagyon jól sikerült. Éppen most uzsonnázzák a Srácok :)

Hozzávalók:
  • 2 dl tej
  • 2 ek tejföl
  • 2 tk só
  • 1 tk cukor
  • egy csipet aszkorbinsav
  • 4 dkg vaj
  • 50 dkg liszt
  • 3 dkg élesztő
Bepakoltam a hozzávalókat a gépbe, majd a dagasztás-kelesztés program után formáztam és pihentettem még kb. fél órát. 200 fokos gőzös sütőben 15 perc alatt megsütöttem.
(A formázást még gyakorolnom kell :))

2 megjegyzés:

Limara írta...

Gyönyörű a kifli, de leghelyesebb a kiskuktád! :)) Nagyon édes! :))

JD írta...

Köszönöm, nagyon lelkes volt :))