2011. február 27.

Csörögefánk

Reggel még nem tudtam, hogy mit sütök majd, csak azt, hogy baracklekvárt szeretnék enni hozzá...
Délelőtt Enyémférj szétszedte a hálószobát, amely akkora, mint az ágyunk :) - ágyneműt húzott, takarított, porszívózott, a matracot is megfordította - szóval igen elégedett voltam vele :). De az ebédfőzés (csirkehúsos zöldborsóleves, fűszeres burgonya és rántott szelet volt a menü) és a segítség mellett nem maradt időm a desszertre - néztünk is nagyokat a második fogás után :)) Miután összepakoltam a konyhát, pihentem egy fél órát, közben pedig körülnéztem Csöröge-ügyben. Még sohasem készítettem - Ancsika - nekem Mian :) - változatára esett a választásom. Jól sikerült, bár szerintem még vékonyabbra kellett volna nyújtanom - hiába hiányzik még a csöröge-rutinom:)

Hozzávalók:
  • 40 dkg liszt
  • 4 tojás sárgája
  • 1 csipet só
  • 2 ek porcukor
  • 8 dkg vaj
  • kb. 1-1,5 tejföl
A hozzávalókból rugalmas tésztát gyúrtam. Egészen addig gyömöszöltem, amíg a tészta szép fényes lett és könnyen nyújtható. Ezután letakarva kb. f20 percet pihentettem (én nem tettem hűtőbe), majd rombusz alakúra szabdaltam derelyevágó híján egy sima késsel :)
Bevagdostam a közepén és az egyik csücskét áthúztam. Forró olajban mindkét oldalán megsütöttem.


A Srácoknak nagyon ízlett - Tomikám - aki egyébként bárányhimlős jelenleg - nem volt hajlandó megvárni a fotózást, ki kellett vennem neki a tálból, hogy rögtön uzsizhasson belőle.

Nincsenek megjegyzések: