2011. február 22.

A "nagybetűs" Kifli...


... legalábbis nekünk. Limara Húsos kiflijének receptjét már mutattam, nagyon jól sikerült, s a bejegyzés óta már számtalanszor - többféle töltelékkel - megsütöttem.
Enyémférjjel többször beszélgettünk már arról, hogy a Srácoknak nem kellene a multis felfújt kifliket enniük, de idő hiányában ritkán tudok a sütő mellé állni. Ma mégis megtettem, és úgy gondoltam, nagy méretben és töltelék nélkül készítem el a fenti link alatt található péksüteményt.

A tésztája nagyon könnyű, szépen megkel és nagyon jól formázható. Fél 3-kor pakoltam be a gépbe a hozzávalókat, amely negyed órát dolgozott, majd a tésztát kelesztőtálba tettem. Fél 4-kor a tésztát két cipóra osztottam, kinyújtottam és négy cikkre vágtam a kört. A 8 kifli szépen pihent, amíg Petiért és Tomiért elszaladtam az oviba. Fél 5-kor már a sütőből vettem ki a gyönyörű kifliket, amelyek éppen kihűltek, mire a ház ura hazaért.
Enyémférj a második szendvicse után azt mondta - ez mégsem lesz jó így ... a Srácok finomat esznek, de ő nem fogja tudni megállni, hogy csak kóstolót egyen belőle. Pedig nem szeretne úszógumit... (tényleg sportos alkat :)

Nincsenek megjegyzések: