2011. december 25.

Csokoládés trüffel... ajándékba

Szeretem a saját készítésű ajándékokat, nagyon jó érzés készülődni, alkotni Valakinek. Idén a bolti bonbonok helyett trüffelt szerettem volna ajándékozni. Még sohasem csináltam, duplán izgalmas volt, hogy sikerül-e. Enyémférj volt a meós - szerinte JÓ lett :)

A receptet a Diana Kreatív - Karácsonyi sütöde idei számából vettem. Abban más mennyiségek szerepelnek, de a hozzávalók ugyanazok.


Hozzávalók:
  • 2 dl tejszín
  • kb. 225 dkg ét tortabevonó
  • 3 dkg vaj
  • 1 tk vanília aroma
  • 2 tk vilmoskörte pálinka aroma
  • tortadara, színes tortadara, kókuszreszelék
A tortabevonót kisebb lábasba tettem, amit egy vízzel teli nagyobba. 50 fokra állítottam a sütőt, majd betettem a lábosokat. A csokisat letakartam alufóliával. Így olvasztottam fel a csokit anélkül, hogy megégettem volna.
Ezután tűzre tettem és hozzáadtam a többi hozzávalót. Sűrűsödésig kevergettem, majd hűlni hagytam. Amikor hideg lett, betettem a hűtőbe, egészen másnapig. Ekkor teáskanállal kisebb gombócnyi adagokat vettem ki és a tenyeremben gombócokat gyúrtam. Ezt forgattam kókuszreszelékbe vagy tortadarába, majd bonbon papírba tettem. (Készítettem vaníliás porcukrosat is, de Enyémférjnek ízlett és meózáskor megette :))
Tapasztalatom szerint jó, ha a kész trüffelkék még 2 napot állnak a hűtőben ajándékozás előtt, így megbízhatóan kemények lesznek.

A trüffelkék mellett készítettem süteményes dobozkákat is - nagy sikerük volt ezeknek is :) Tartalmaztak vaníliás kiflit, mézeskalácsot és habkarikákat/habcsókokat.


Nincsenek megjegyzések: