2011. december 28.

Update pizza

Tegnap bevásároltam a bioboltban. Csupa olyan dolgot vettem, amely a tervezett életmódváltásom alapját kell, hogy adja. Merthogy a 6 hetes kódok szerinti táplálkozásom alatt közel 4 kilót fogytam az éhezés és nélkülözés érzése nélkül. Nem vagyok elvakult és fanatikus update-kódos, de tapasztaltam, hogy az ételek ugyanolyan finoman elkészíthetők finomliszt és cukor nélkül, és egy jóízű ebéd után nem esik le a fejem az álmosságtól és az elnehezüléstől.
Nem mondom, a töltött káposzta és a halászlé mellé (merthogy nem hagytam ki ezeket sem) szívesen megettem volna egy szelet ropogós héjú, puha fehér kenyeret, de a 6 hét alatt elég jól hozzászoktam a kenyér, a rizs és a krumpli nélkülözéséhez.
Sokat is olvastam a témában, Szoó Judit és Norbi receptes könyveit is átforgattam - rengeteg jó ötletet találtam. És a bioboltban megvettem Szoó Judit Kilófaló lisztjét. Jelenleg csak kenyérsütéshez való volt, így beértem azzal, de tervezem a sima változat megvételét vagy bekeverését is.

Mára pizzát terveztem ebédre, úgy gondoltam, kipróbálom a Kilófaló lisztkeverékből.
A kedvenc pizzareceptemet választottam, amelyet a következőképpen változtattam meg:
  • 30 dkg Kilófaló lisztkeverék (kenyérhez)
  • 1 csapott tk só
  • 2 dkg élesztő
  • 1 ek olívaolaj
  • 1 csapott tk fruktóz
  • kb. 2 dl langyos víz

Minden mást úgy csináltam, ahogy az eredeti receptnél. Az eredmény egy nagyon rugalmas, könnyen nyújtható tészta lett. Barna színe ellenére cseppet sem volt más íze, mint a finomlisztes változatnak. Ezt Petikémen tökéletesen le is tudtam tesztelni. Ő az, aki ha teljes kiőrlésű lisztet használok, tuti nem eszi meg a kenyeret. Ma "kétpofára" ette a pizzát és azt kérdezte: "Ugye Anya, máskor is csinálsz majd ilyet?" Szóval... a recept bevált :)
Feltétként sonkát és sajtot használtam, Tomi és Enyémférj kedvéért a felére morzsolt kukorica is került.

Nincsenek megjegyzések: