2008. augusztus 1.

Burgonyakrémleves

Többször előfordult már velem, hogy a húslevesemből másnapra is maradt egy adag, de csak a lé, zöldségek, hús nem. Sokszor ilyenkor friss zöldséget főzök bele, egy kis májgombóccal vagy más levesbetétekkel, de egyik nap kerestem egy olyan receptet, amelyhez fel tudtam használni. Ezt találtam:Hozzávalók:
  • 50 dkg burgonya
  • 2 dkg liszt
  • 1 dl tej
  • 2 dl húsleves
  • 3 dkg margarin
  • 1 tojássárgája
  • petrezselyemzöld
  • só, bors
A krumplit kockára vágva 20 perc alatt 1 l vízben megfőzöm, majd a liszt és a hideg tej együtteséből gyorsan kevergetve behabarom. Összetöröm a krumplit (én mixerrel szoktam), majd felöntöm a levessel, sózom, borsozom. Egy üvegtálban kikeverem a vajat a tojássárgájával, majd ráöntöm a forró levest. Végül petrezselyemmel díszítem.

Az elkészítési idő kb. 35-40 perc, isteni finomra sikerült!
Mi a krémleveseket általában reszelt sajttal és levesgyönggyel fogyasztjuk, ez látszik a képen is. Petim imádja :)

Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések: