2008. augusztus 16.

Sakk-matt szelet

"Sütiehetnékünk" támadt :) Petivel egyszerre akadt meg a szemünk ezen a recepten... vagyis a képén. A megvalósítás már az én feladatom volt, de elsőszülöttem legalább olyan lelkesen szurkolt (vagy inkább ellenőrzött :)), mint ahogy én sütöttem.


Hozzávalók:


A sárga tésztához:
  • 16 dkg margarin
  • 16 dkg porcukor
  • 1 cs vaníliás cukor
  • 1 citrom reszelt héja
  • 3 tojás
  • 12 dkg finomliszt
  • késhegynyi sütőpor
A barna tésztához:
  • 16 dkg margarin
  • 16 dkg porcukor
  • 1 cs vaníliás cukor
  • 3 tojás
  • 10 dkg finomliszt
  • 2 dkg kakaópor
A töltelékhez:
  • 30 dkg baracklekvár
A csokoládémázhoz:
  • 20 dkg porcukor
  • 4 ek kakaópor
  • 6 dkg margarin
A sárga tésztához a margarint, a porcukrot, a vaníliás cukrot és a reszelt citromhéjat habosra keverem, majd hozzáadom a tojások sárgáját, a lisztet és a sütőport. A tojások fehérjét kemény habbá verem, majd egy lyukas fakanállal óvatosan a masszához keverem. Sütőpapírral bélelt nagy tepsibe öntöm, majd az előmelegített sütőben közepes lángon (180 fokon, légkeverésesben 165 fokon) 20-25 perc alatt megsütöm (próba!). Amíg sül, a barna tésztát az előzőekhez hasonlóan elkészítem, és azt is megsütöm.
A kész, kihűlt tésztalapokat hosszában pontosan középen kettévágom, majd felváltva, lekvárral összeragasztom. Az így kapott sütemény tetejére kb. fél kilós nehezéket teszek, amivel egy óráig lenyomatom.
A nehezéket levéve éles késsel kb. 1,5 cm széles szeleteket vágok, s ezeket váltakozva hosszában ismét egymáshoz ragasztom a baracklekvárral. 4 szeletből lesz egy rúd... nekem most úgy jött ki a lépés, hogy csak 6 szeletem lett 8 helyett, így csak 3 szelet egy rúd.
A kész rudakat csokimázzal vonom be. Ehhez a cukrot és a kakaót elkeverem 3 ek vízzel, majd hozzáadva a margarint lassú tűzön melegítem. Elég annyi ideig, amíg a margarin elolvad, forralni nem kell. Még melegen a tészta tetejére és oldalára kenem, mert hamar megdermed.

Jó étvágyat!

5 megjegyzés:

Névtelen írta...

This blog could be more exciting if you can create another topic that everyone can relate on.

Névtelen írta...

Well done for this wonderful blog.

JD írta...

Kind sweepstake lotto!
This blog positively speaks to those who this interests about the cooking :)

JD írta...

lotto numbers: Thank you.

Névtelen írta...

I must digg your article so more folks are able to look at it, really useful, I had a tough time finding the results searching on the web, thanks.

- Joe