2008. augusztus 2.

Tökfőzelék pörkölttel

Mióta nagyobbik fiammal terhes lettem, tökfőzelékimádó vagyok. Szerencsére a férjemen kívül a srácok is, így gyakran főzhetek. nagyon sokféle elkészítését olvastam már, én így szoktam :)

Tökfőzelék:
  • 1 tök
  • 2 gerezd fokhagyma
  • pici reszelt vöröshagyma
  • liszt, olaj
  • 1 tejföl
  • pirospaprika, kapor, só
A tököt megtisztítom, legyalulom, majd besózom és hagyom egy kicsit állni. Ezután saját levében a kaporral felteszem főni, ha kell, öntök alá egy kis vizet. Rádobom a két gerezd zúzott fokhagymát és a pici reszelt hagymát. Miután megpárolódott, világos pirospaprikás rántást készítek és berántom. Belekeverem a tejfölt és hagyom egyet rottyanni.

Pörkölt: (pulykacombból)
  • fél kg pulykacombfilé
  • 2 fej vöröshagyma
  • 1 paprika
  • 1 paradicsom
  • 3-4 babérlevél
  • olaj, só
A szokásos módon pörköltalapot készítek (én a sót később teszem bele), majd a kockára vágott húst ráteszem. Karikára vágott paprikát, gerezdekre szeletelt paradicsomot és babérlevelet rakok hozzá, majd így főzöm. Kis idő elteltével adom hozzá a sót, időnként megkeverem, s ha kell egy kis vízzel pótolom.
Mindenféle pörköltet szoktam főzni, ez azért az egyik kedvencünk, mert a pulykacomb finom porhanyós marad.

Jó étvágyat!


Nincsenek megjegyzések: