2009. június 28.

Lángos, lángos, lángos...

... de hogy ne mindig ugyanolyat készítsek, kipróbáltam egy másik receptet a Mindmegette oldaláról. A liszt összetételében kicsit variáltam, fele-fele arányban teljes kiőrlésű rozslisztet is használtam. Az alábbiakban az én variációmat látjátok (csak fél adagot készítettem):


Hozzávalók:
  • 2 dkg élesztő
  • 2,5 dl tej (1,5 %-os)
  • 1 dl tejföl (12 %-os)
  • 50 dkg liszt (tk. rozsliszt és sima)
  • 1 tk só
Az élesztőt a langyos tejben felfuttattam, majd a többi hozzávalóval egynemű tésztává gyúrtam. Fél órát langyos helyen kelesztettem, majd a szokásos módon forró olajban kisütöttem. Az eredeti recept szerint fél cm vastagra kell nyújtani, majd szaggatni, de én csak kanyarítottam belőle és kézzel formáztam.
A maradék tésztám kiolajozott zacskóban pihen a hűtőben.

Jó étvágyat!

Utólag néztem, hogy mennyire hasonlít a képem az előző lángoséhoz (bár az alátét nem ua.) ... de ez tényleg egy másik :))) Legközelebb erre jobban figyelek!

2 megjegyzés:

trinity írta...

Az előzőnél is akartam írni, hogy épp jó így, hogy nem csak tk. lisztet teszel bele...

(Én a nagylányomnak próbáltam igaz, kenyeret sütni-kizárólag tk. lisztből-az olyan fujtós , tömör lett....)

JD írta...

trinity: Igazad van, én is így gondolom. És őszintén: nekem csak sima liszttel jobban csúszik /ízlik :)))