2010. március 3.

Az első gépi kenyerem

Szülinap-névnapomra az Anyósomtól kenyérsütőgépet kaptam. Rám bízta a beszerzését :) Mivel nem szoktunk nagyon drága ajándékozást rendezni, nem kapkodtam el a vásárlást, alaposan körülnéztem a neten, az aukciós oldalakon is. Így jutottam hozzá egy alig használt, (kb. 1-szer) még 1 évig garanciális Moulinex Home Bread XXL géphez 13.000 Ft-ért. Azóta olvastam kevésbé jó véleményeket erről a márkáról, de ez van... én még szeretem :)
Természetesen rögtön ki kellett próbálnom. A géphez mellékelt receptes könyvből választottam, íme:

Teljes kiőrlésű kenyér

Hozzávalók: (750 g-os kenyérhez)
  • 300 ml víz
  • 0,5 nagy mérőkanál (nmk) olaj
  • 1,5 kis mérőkanál (kmk) só
  • 1 nmk cukor
  • 1,5 nmk tejpor (ezt én kihagytam, mert nem volt itthon)
  • 180 g BL80-as liszt
  • 340 g tk rozsliszt
  • 1 kmk instant élesztő
A hozzávalókat a fent látható sorrendben betettem a gépbe, majd a 3-as programon hagytam, hogy elkészítse a kenyeret. Ízletes, tömör kenyeret kaptam, Enyémférj is elégedett volt. Este 10-re lettem készen vele, így csak egy kis kóstoláshoz vágtam fel. Konyharuhába tekerve megőrizte frissességét reggelre is.
Mivel tegnap villanyfénynél indultunk és annál is érkeztünk, a kép nem a legjobb... de mégis... az én kenyerem van rajta :)

2 megjegyzés:

Ms. Poppy írta...

Ez nagyon szép lett. Velem ellentétben neked sikeres volt az első sütés.:) Az én első kenyerem frissen még úgy ahogy fogyasztható volt, de másnap max. emberölésre vagy kínzásra lett volna alkalmas.:P Utána már elhittem, hogy nem szabad a gép mellé adott receptek alapján dolgozni.

Unknown írta...

Nézz majd be hozzám egy kicsit :)