2010. március 4.

Ismét kenyeret sütöttem

Teljesen elkapott a kísérletezési-sütési láz :) A tegnapi kenyerem receptje Viki egyszerű konyhájából származik, fele akkora mennyiséggel és kicsit más arányokkal. Jó kis tömör kenyeret kaptam (szerintem még kellett volna a gépemet hagyni, hadd dolgozzon), de ízletes, finom volt - elfogyott :)


Hozzávalók:
  • 35 dkg kenyérliszt (BL 80)
  • 15 dkg tk. rozsliszt
  • 2,5 dkg élesztő
  • 0,5 dkg cukor
  • 2,5 dl langyos víz
  • 1 ek tejpor
  • 2 ek olaj
  • késhegynyi aszkorbinsav
A hozzávalókat bepakoltam a gépbe, amely 20 percig dolgozott a tésztán. Ezután kivettem, kelesztőtálban 40 percig kelesztettem, majd formáztam és kiolajozott jénaiba tettem. Sütőzacskót húztam rá és tovább pihentettem 40 percig. Ezután 220 fokra előmelegített sütőbe tettem, 10 perc ezen a hőfokon, majd 200 fokon 20 percig, végül180 fokon sütöttem még 25-30 percig.

Holnap új kenyérrel jövök, most sül :)))

1 megjegyzés:

Viki írta...

Most szerettem volna egy jó kommentet irni, erre a rendszer közbeszólt. Megpróbálom ujra, rövidebben. SZUPER ! nagyon jól sikerült. Én már nem használok aszkorbin savat, s egyáltalán nem morzsálódik.