2010. április 14.

Túrós pogácsa

Szombaton sütöttem a gulyásleves mellé, nagyon finom lett.
Rengeteg ehhez hasonló recept található a gasztrobloggerek oldalain, de azért leírom az enyémet is :)

Hozzávalók:
  • 30 dkg liszt
  • 25 dkg túró
  • 20 dkg margarin
  • kb. 2 ek tejföl
  • 1 csapott ek só
  • 1 csapott tk sütőpor
  • 2 tojás sárgája
  • 1 tojás a kenéshez
  • 10 dkg reszelt sajt, köménymag, szezámmag, mák...stb. a szóráshoz
A puha margarint a liszttel összemorzsoltam, majd a többi hozzávalóval összegyúrtam. 2 órát hagytam pihenni a hűtőben, majd ujjnyira nyújtottam. Berácsoztam, szaggattam, megkentem a felvert tojással és megszórtam mákkal, szezámmaggal. 200 fokra előmelegített sütőben szép aranybarnára sütöttem.
Habkönnyű pogácsákat vettem ki a sütőből, amely annyira ízlett a Srácoknak, hogy el kellett dugnom, nehogy a még langyos pogikkal elcsapják a hasukat. :)

Nincsenek megjegyzések: