2010. április 18.

Rozscipó

Majdnem ugyanaz a recept, mint a teljes kiőrlésű rozskenyéré és mégsem :))

Hozzávalók:
  • 25 dkg finomliszt
  • 25 dkg tk. rozsliszt
  • 3 dl tej
  • 2 ek olaj
  • 1 ek barna cukor
  • 1 tk só
  • 2 dlg élesztő
  • 1 csipet aszkorbinsav
A hozzávalókat gépbe tettem, dagasztottam-kelesztettem, majd két cipót formáztam. Ismét hagytam fél órát pihenni a tésztát, majd sütés előtt bevagdostam, megkentem vízzel és 190 fokon kb. fél óra alatt megsütöttem.

Éppen hogy kihűlt, nekiestek a fiúk... ezért az esti - kevésbé jól sikerült fotó. Reggel már csak a morzsákat fotózhattam volna :) Metélőhagymás vajkrémmel, friss paradicsommal, retekkel, paprikával isteni volt...

2 megjegyzés:

Limara írta...

Nagyon szép! :)

Marty írta...

Szép is finom is! Annyit változtattam a receptem, hogy a liszt mennyisége kevesebb volt nálam (15-15 dkg) 10-10 dkg zabpelyhet és zabkorpát + kevés őrölt köményt is raktam bele. Tej helyett joghurttal állítottam össze.
De lehet ez már 1 új recept? Mindegy is, köszönöm, mert az alap recept a tiéd volt.