2011. február 20.

Húspác és Kifli "kenyérből"

Már fél éve nem írtam... nagyon elszaladt az idő :) Hiába, mióta suliba is járok, dolgozom, a Srácaimmal is egyre több a közös program, foglalkozni való, nem nagyon marad idő a blogolásra. Pedig a főzésről nem szoktam le... igaz, gyakran készítek olyan ételt, amelyet már bemutattam.
Ma főztem-sütöttem, finom lett minden.

Ebédre magam pácolt csirkecombfilét sütöttem néhány kolbászkával együtt, köretnek krumplipürét tálaltam.


A hússzeleteket még tegnap délelőtt befűszereztem (fokhagymasó, vegeta került a kezembe, sőt azt hiszem halak fűszerkeverék is :)), jól bemasszíroztam, majd nyakon öntöttem olajjal, egészen annyit, hogy ellepje. Lefedve tároltam a hűtőben, ma pedig csak sütnöm kellett. Finom porhanyós lett, ízlett mindenkinek.

Aztán... sütöttem estére kiflit a jól megszokott, bevált kenyértésztámból (a liszt fajtáját szoktam váltogatni).

Hozzávalók:
  • 3 dl tej
  • 3 dkg vaj
  • 1 tk só
  • 2 csapott ek cukor
  • 1 csipet aszkorbinsav
  • 40 dkg BL55 liszt, 10 dkg világos rozsliszt
  • 2 dkg élesztő
Szokás szerint bepakoltam a kenyérsütőgépbe, ami 15 percig dagasztott, majd a kelesztőtálban duplájára kelesztettem. Gyönyörű lett :)

A formázás nem sikerült annyira, olyan "kiflisebb formát szerettem volna :)) de végül is az íze kárpótolt minket. Formázás után még pihentettem fél órát, megkentem egy kis vízzel és megszórtam sóval. Gőzös sütőben 200 fokon 15 percig sütöttem.


Nincsenek megjegyzések: