2009. február 2.

Csirkemellfilé tejszínes-gombás mártással

Ez az első alkalom, hogy ilyen mártást készítettem, de nem az utolsó. Feldobta a húst, nagy volt az összhang :)
A csirkemellfilét vékony szeletekre vágtam, majd fűszereztem. Ezután olívaolajjal kikent serpenyőben hirtelen kifehérítettem, majd amikor már a leve kisült, mérsékeltebb lángon megpirítottam.


A mártás hozzávalói:
  • 25 dkg barna csiperke
  • nagy póréhagyma 1/3-a
  • 2 ek húsleves
  • 2 dl tejszín
  • 1 csapott ek liszt
  • só, bors
  • petrezselyemzöld
A póréhagymát felkarikáztam, majd a felszeletelt gombával és egy kis olívaolajon dinszteltem. Mivel éppen tegnapi húsleves volt ebédre, 2 evőkanállal hozzámertem, és így pároltam tovább. Amikor megpuhult, ráöntöttem a tejszín és a liszt csomómentes keverékét, sóztam, borsoztam, majd sűrűsödésig főztem. A végén petrezselyemzöldet kevertem bele.
A húsra öntve, rizzsel tálaltam.

Jó étvágyat!

3 megjegyzés:

Gelvia írta...

Szió!
Akár hiszed, akár nem, sokszor készítek ilyen gombás mártást (Sőőt palacsintába bele is töltöm és úgy egy kis sajtreszelékkel együtt megmelegítem a sütőben).

Tényleg minden recepted a szívemhez szól :)

Megnéztem a Brassóidat, és ki is próbálom úgy!!

Szilvi

JD írta...

Hmmm.... a palacsinta gondolatáig még nem merészkedtem el a mártással kapcsolatban, de nagyon ó ötlet :)

Gelvia írta...

Akkor itt válaszolok :) Igen, mi is Nadal-nak, de a végén egészen megsajnáltam a könnyező Federert :) eddig olyan furi, rideg, nagyképű embernek gondoltam, így viszont megmutatta az emberi oldalát is. :)

A palacsintára visszatérve érdemes egy kis tejszínes szószt a palacsinta tetejére is hagyni, azzal belocsolni úgy a sajt :) sütő :)