2011. március 12.

Császárzsemle


Az egyik kedvenc kenyeres könyvből néztem a ma sütött pékárum receptjét. Kicsit alakítottam rajta, mert túl keménynek tűnt a tészta - több tejet adtam hozzá, tettem bele olajat és aszkorbinsavat is.



Hozzávalók (ahogyan én csináltam)
  • 3 dl tej
  • 1 tk méz
  • 1 tk só
  • 1 tojásfehérje
  • 2 dkg élesztő
  • 1 csipet aszkorbinsav
  • 2 ek olaj
  • 1 tojássárgája
Katt. a képre és megjelenik olvasható nagyságban :)

A gép dagasztóprogramjára bíztam a fizikai munkát, majd a kelesztőtálban duplájára kelesztettem a tésztát. Ezután átgyúrtam, formáztam, majd ismét pihentettem. Bevagdostam a zsemléket, majd pici vízzel elkevert tojássárgájával megkentem a péksüteményeket.


180 fokon középen 15 pec alatt megsütöttem. 5 perc után letakartam, mert nagyon pirulni kezdtek.

3 megjegyzés:

Notburga írta...

Nagyon szépek lettek! ... és biztos finomak is ;-)

Kreatív konyha írta...

Nagyon szép lett!

JD írta...

Köszönöm :)