2011. március 20.

Lekváros papucs

Az alábbi recept Karcagi papucs néven is ismert, annyi a különbség, hogy a legtöbb receptben csak tojássárgáját írnak, én pedig bele szoktam tenni az egész tojást.
Ez volt a szombati délutáni "valami" :)


Hozzávalók:
  • 50 dkg liszt
  • 15 dkg margarin
  • 2,5 dkg élesztő vagy 1 cs szárított élesztő
  • 3 ek tejföl
  • 2 tojás
  • 1 mk só
A hozzávalókat kézzel összedolgoztam, amíg szép egynemű tésztát kaptam. Ekkor kinyújtottam, majd hajtogattam és hagytam pihenni félórát. Ezt még kétszer megismételtem, majd kinyújtottam a tésztát és kb. 6x6 cm-es négyzetekre vágtam. A tetejére tettem jó sűrű házi baracklekvárt. Két szemközti csúcsát egymásra hajtottam, sütőpapírral bélelt tepsire sorakoztattam, majd megkentem tojásfehérjével - nekem most egy másik konyhai műveletemből maradt. 180 fokon megsütöttem.

Most szárított élesztőt használtam, aminek az az egyszerű oka van, hogy annyi kelttésztát készítettem, hogy elfogyott a friss élesztőm. Úgy gondolom, ha friss élesztőt használok, még jobb az eredmény, de most sem kellett aggódnom, hogy nem fogy el a süti :)

2 megjegyzés:

Ditta tortái írta...

Gyönyörűek a pici papucskák:-)

JD írta...

Köszönöm :)